ההבדל בין פק שוט לצילום אוירה
ההבדל בין צילום אוירה לצילום פק שוט.
לקוחות רבים שואלים אותי מה זה צילום פק שוט? ומה זה אומר צילום אוירה?
ובכן:
עסקים רבים בעידן של היום פועלים בערוצי שיווק דיגיטליים דרך פייסבוק , דרך אינסטגרם וכמובן על יד אתר האינטרנט.
כל העסקים המסחריים זקוקים לתמונות המוצר שלהם, שתמחיש את חווית העשייה שלהם ואת אווירת העסק שלהם ,
הצילומים משמשים לתחומים רבים, גם על מנת שיהיה להם Image Bank לתפעול שוטף של דפי הפייסבוק והאינסטגרם , וגם על מנת שתמונות יופיעו באתר שלהם והלקוחות יוכלו להתרשם מהעבודות ומהיכולות שלהם.
כל עסק חייב להיות נוכח בתדירות ובקביעות ברשת , וזאת כדי שלא ישכחו אותו וכדי לייצר זרימה ותנועה של לקוחות בדפי הפרסום ולשמר עניין אצל הלקוחות באופן שוטף ולא רק על ידי פרסום ממוקד וישיר .
תמונות הן הרושם הראשוני שלך ומה שמייצג אותך.
התמונות תופסות את העין ולעתים גם את הלב, מלבד מלל , בעידן הוויזואלי והכל כך מהיר וחסר סבלנות של היום.
צילומים מספרים את הסיפור שלך , הם ממתגים אותך ונותנים לצופה שיהפוך ללקוח את הנראות שתרצה לצקת לתוכן של העסק שלך.
וכאן אני נכנסת לסיפור.
תמיד אפשר לצלם במכשיר הסלולרי או במצלמה האישית ולא לכל דבר צריך צלמת!
אני שמחה לייעץ ולהכווין את הלקוחות שלי כשהן רוצות לצלם משהו בעצמן.
אבל לפעמים זה מחייב, מפעם לפעם , לעשות צילומי אוירה מקצועיים של העסק שלך.
זה לא נגמר באיכות המצלמה… יש עוד הרבה דברים שצילום מקצועי מביא לתמונה.
סטיילינג, זווית אחרת ,יצירתיות, ידע והרבה ניסיון בבניית אווירת המוצר והמסר השיווקי.
אז ככה:
קצת לעשות סדר בעניינים…
צילום פק-שוט
מטרתו להציג את המוצר בצורה הברורה והבהירה ביותר, משמש להצגת המוצר בקטלוגים ובאינטרנט.
פק שוט מונח שמגיע מאנגלית כמובן pack shot צילום אריזה,
הוא תמונת המוצר, בדרך כלל יכול להיות מצולם יחד עם האריזה,
“פק שוט” יארוז את כל הנתונים למבט אחד שיוצר גירוי חשוב למכירה
ומציג את העבודה שלכם בצורה הטובה, הנקייה והמחמיאה והמפתה ביותר.
צילום פק שוט הוא צילום מסחרי, ומשמש לפרסום ולשיווק. לקטלוג מוצרים, לפרסום המוצר פייסבוק או אינסטגרם ובחנויות מקוונות כמו מרמלדה, אמזון ואטסי.
לכרזות, לקטלוגים, חוברות, לתלות בחנויות, לאריזות ושקיות נייר, לשלוח לעיתונים ולאתרי האינטרנט לצורך יחסי ציבור. לכל דבר שמקדם את העסק שלכם.
המטרה העיקרית של צילום pack shot היא לשקף את המוצר באופן מדויק בדיוק כפי שהוא מופיע בחיים אמתיים. יש מעט מקום לפן אמנותי ויצירתי, הצלם צריך להבטיח כי הצבעים וכל הכיתוב או הדוגמא מוצג בצילום באופן ברור ומדויק וללא השתקפות.
צילום פק שוט קלאסי מצולם על רקע לבן וכך מבליט אותו , כמובן שאפשרי לצלם על כל רקע ומאוד תלוי במוצר ובצבעו.
ניתן לצלם מוצר על רקע לבן ואז לצרוב אותו(צריבה-כמו גזירה שלו מהרקע על ידי תוכנת פוטו-שופ למשל)
ואז הדבקתו על כל רקע פרסומי או ניתן להציגו צף בחלל לבן, וניתן לצלם את המוצר על כל צבע אחר שתבחרו ויחמיא למוצר.
זה תלוי בלקוח ורצונותיו.

דוגמא לצילום כרית כפק שוט: צילום שמציג את המוצר בברור לאתר מכירה על גבי רקע אפור כבקשת הלקוח badim tlv.
צילום אוירה
צילום שנועד להעביר הרגשה מסוימת, את האווירה ששוררת סביב למוצר, כדי למכור אותו.
צילום אוירה משמש למטרות תדמיתיות בקטלוגים, אתרי אינטרנט ופרסום באפיקי מדיה שונים.
צילום אוירה יכול להתבצע בסטודיו או מחוץ לסטודיו, לעיתים בעזרת סטייליסטית.
צילום אווירה מציג מוצר או מספר מוצרים בתוך קומפוזיציה. בניגוד לצילום פק שוט שמטרתו להראות את המוצר בדרך הישירה והברורה ביותר, מאפשר צילום האווירה לבנות עניין ומסר מורכב יותר סביב המוצר.
צילומים אלו מתאימים לפרסום ומודעות, לשערים וכריכות של קטלוגים, אתרי אינטרנט,פייסבוק,אינסטגרם ועוד.
עם צילומי האווירה בעצם נבנית אסטרטגיה וויזואלית שתלווה את המוצר לאורך כל העונה, ובנייה של השפה שקהל היעד מתחבר אליה .
צילום אוירה הוא בעצם תוכן דיגיטלי וויזואלי שנאמן לעסק ,לערכים של המותג ולקהל הלקוחות שלו. בצילומי אוירה מייצרים תוכן מכירתי.
צילום אוירה הרבה יותר מורכב מצילום פק שוט מבחינת הקונספט וגם לרב גם מבחינת הביצוע.
ניתן לתפור סיפור עסק למוצר ,לקבל השראה מחו”ל או מכל חלום וקונספט ויזואלי אחר.
צילום אוירה ניתן לצלם בחוץ בטבע ים וכו’…או בסטודיו.
צילומי אוירה נעשים ע”י הנחיה של הלקוח ובעצם ע”י דמיונו ויצירתו של הצלם או בשיתוף פעולה עם הלקוח.
צילומי אוירה יכולים להיות פשוטים ,נקיים ומדויקים ויכולים להיות מערך מורכב ומתוכנן.
מטרתם לשקף את המוצר והעסק ולעיתים גם את הלקוח עצמו ומטרתם ליצור רצף של אי מיגים שונים ומשונים למדיות השונות ויצירת אוירה שהלקוח מקבל מהמסר המצולם.
צילומי אוירה שונים בסטודיו ומחוצה לו שמשקפים סגנונות שונים לכריות שונות ,צילום מעניין צבעוני מסקרן ומושך את העין ומביא הלך רוח מסוים. השמיים הם הגבול…





יצירתיות הינה מחשבה פרועה ועין ממושמעת.